Mar 21, 2016

Drago Đokić(II): Umetnost, šta je to?


Umetnost, šta je to?Ovako je vajar Dragoljub Drago Đokić krstio svoju najdražu skulpturu. Glavni lik je glumac Aleksandar Berček koga je pri slučajnom susretu upoznao na Fruškoj Gori i pozvao da mu pozira u ateljeu. Berček mu je, kako kaže, predložio da ga napravi napamet.
– On je kod mene ostavio utisak jednog velikog intelektualca, koji je, kao i ja, prošao sito i rešeto u svom pozivu a i u životu, i zbog toga sam imao obavezu, jednostavno sam morao kao psiholog prvo da prodrem u njegov lik. Hteo sam kroz njegov lik da skrenem pažnju društvu na to što niko vise ne ceni umetnost. Dugo sam crtao, do onog čuvenog „e to je on”. I zato sam napisao „Art… What is it”. Berček je taj lik, umetnik, muči se, radi a umetnost je sve manje na ceni. Nažalost, svi umetnici kod nas danas tako žive. I stvarno, onda, umetnost, šta je to? A ustvari, umetnost je jedna od najtežih disciplina od kad postoji sveta i veka, od prvih crteža, altamire, prvih skulptura boginja plodnosti, oduvek je misterija. Umetnost je misterija, a realizacija je težak posao. Nikakve razlike nema između nauke i umetnosti, oni idu paralelno. Nije bilo lako Nikoli Tesli da pravi svoju nauku, niti je bilo lako Mihajlu Pupinu, niti Milutinu Milankoviću, kaže Đokić.  


By On

No comments:

Post a Comment