Jun 12, 2013

Srbi bolji turisti od Evropljana





Срби бољи туристи од Европљана

      Немачка као занимљива културна и туристичка дестинација постаје све ближа српским туристима, а неки од главних разлога јесу бројне промотивне активности Туристичке организације Немачке на нашем терену, отварање канцеларије у центру Београда, међу њима и овогодишње партнерство на Сајму туризма у Београду.
     Прву даму немачког туризма Петру Хедорфер, директорку Туристичке организације Немачке 
(DZT) пословне обавезе све чешће доводе у Србију. Увек предусретљива и спонтана, госпођа Петра је недавно боравећи у српској престоници и поред бројних обавеза, одвојила време за разговор за „Путовања”.
      А како смо недавно били у прилици да у организацији DZT-а боравимо у Немачкој и уживамо у једном делу савршено организованог програма посвећеног обележавању јубилеја браће Грим, за почетак нас је интересовало како им полази за руком да организација буде свршена и да ли бар део организационих искустава може да се пренесе колегама из Србије.
     „Све теме испланирају се годину дана раније, након тога се контактирају партнери, туристичке организације градова, музеји, хотели и остали партнери. Поделе се дужности, а за сав тај посао утрошено је отприлике око хиљаду сати рада. Наравно да та искуства делим са  колегама у Србији, јер са Туристичком организацијом Србије (ТОС) имамо низ заједничких пројеката”, рекла је наша саговорница, а потом наставила са причом о томе шта јој се код нас посебно допада.
     „Раније сам, док је постојала Југославија, овде долазила са породицом. Захваљујући повезаности Дунавом, заједничком културном наслеђу, наравно почетку пословне сарадње од 2005. године и великом пријатељству са директорком ТОС-а Горданом Пламенац све чешће сам овде. Успела сам да упознам менталитет вашег народа а оно због чега се увек радо враћам је то што се овде осећам добродошлом. То је један од разлога што сам прошле године, невезано од посла, чак десет дана провела у Србији истражујући Виминацијум, Лепенски вир, винске руте... Наравно, уживала сам у српској гастрономској понуди.”
     Како је у току разговора чак у два наврата споменула српску храну, занимало нас је да ли на нешто одређено мисли. Одговор, пропраћен задовољним осмехом стигао је као из топа и то на чистом српском (ваљда за ове специјалитете не постоји прави превод): „Кајмак и чварци!”
Додаје да су и те како редовни на њеном столу, уз напомену да у Франкфурту и Берлину има дућана са српским производима, али да је велика разлика јести кајмак овде и тамо.
Вероватно би се са овим сложили и сви наши који живе и раде у Немачкој, али док нам не јаве своје мишљење, госпођи Петри дали смо прилику да нам каже колико становници Србије туристички посећују Немачку.
     „Ако изузмемо људе који долазе у посету рођацима, у последње време, упркос економској кризи уочили смо повећање од три посто када су туристичке посете из Србије у питању. Можда се српским туристима, чак и туристима из неких других земаља Немачка као десинација дуго чинила прескупом, међутим једном када дођу схвате да им је за путовање по нашој земљи потребно мање новца него за Италију или Француску. Срби су једни од ретких туриста који не долазе на класичан продужени викенди. Углавном долазе аутомобилима и у просеку остају најмање пет дана што је врло интересантно и знатно дуже у односу на туристе из Европе.    Активно обилазе различите градове и атракције у њима. Приметно је да је све више младих и оних који себи то могу да приуште што се поклапа са циљевима наших промотивних активности и уствари је остварење наших годишњих циљева.”
     На крају становницима Србије, првенствено младима, препоручује да посете званичан сајт DZT-a на коме су врло сликовито приказане атракције широм Немачке, начин како дођу и како квалитетно да проведу време. Уверена је да ће након тога свакако кренути пут Немачке.


Потенцијали Србије
„Ваша земља има много потенцијала: ток Дунава, дивне планине, недирнуту природу, прелепе манастире, добру храну и гостољубивост... Неисцрпан потенцијал видим у култури и природи, комбинацију која може бити сјајан мамац за туристе, јер све више људи жели активан и здрав одмор, планинарење, шетњу по природи, бициклистичке туре. Истовремено умрежавање са земаљама у окружењу, можда кроз представљање културних разлика или хране, може бити врло интересантна”, објаснила је директорка DZT.


Радни и вредни људи
Оно чега нема по Немачкој, а веома је присутно у Београду, јесу препуни кафићи преко целог дана. Међутим, наша саговорница то не види као нашу ману, јер Србе види као веома радне и вредне људе. Слику препуних кафића доживљава као један баланс између рада и опуштања, као одраз тога што смо, како каже јужњачки, односно медитерански типови и што умемо да уживамо.


Партнерство диктира повољност
Повољне цене карата за авио превоз и превоз железницом, само су неки од разлога што је путовање до, па и по самој Немачкој, приступачније у односу на друге земље. „Један од разлога што смо повољнији јесте и то што су „Lufthansa „ и „Немачке железнице” (Deutsche Bahn) наши партнери. Заправо, они су 1949. године покренули иницијативу за  оснивање Туристичке организације Немачке, каже госпођа Хедорфер.
У то смо се недавно и лично уверили, видевши цену авионске карте (у тоталу) за лет на релацији Београд – Минхен - Бремен, и на крају повратак из Франкфурта до Београда... Укупно, скоро колико две повратне карте за аутобуски превоз од Суботице до Пирота.