Mar 21, 2016

Mira Banjac počasni građanin Aleksandrovca




20160214_120516 za objavu Na svečanoj sednici održanoj na dan Svetog Trifuna 14. februara povodom obeležavanja dana opštine Aleksandrovac u sali Doma kulture „Milosav Buca Mirković, najzaslužnijima za razvoj opštine dodeljena su priznanja, pohvale i plakete.

Umesto velikih govora o rezultatima postignutim na lokalu godinu dana unazad, prikazan je kratak film u koji je upakovan dobar deo onog što je učinjeno. Ovom prilikom, Jugoslav Stajkovac predsednik opštine Aleksandrovac, dodelio je posebnu plaketu našoj proslavljenoj glumici Miri Banjac kojom je ona zvanično proglašena za doživotnog počasnog građanina opštine Aleksandrovac.

Mira je emotivnim obraćanjem prisutnima, među kojima je bio i ambasador Belorusije Vladimir Čušev sa porodicom, izazvala buran aplauz u preponoj Sali Doma kulture.

– Ubuduće ću o Aleksandrovcu govoriti kao o gradu. Zašto? Aleksandrovac ima veliku referencu da zaista bude grad. Po svojoj duhovnosti, po svim kategorijama jednog ozbiljnog grada, ova mala varošica se visoko izdigla. Gledajući ovaj film, shvatila sam da je to u slavu čoveka, čovek je merilo života! Vrlo sam uzbuđena i mislim da ovo vreme ima vrednih ljudi, ima sposobnih ljudi, moramo ih primetiti. Pored ljudi se ne sme prolaziti, ljudi su naša najveća vrednost. Primajući ovu zaista veliku nagradu imam i strahove. Nagrada nisu samo ovi simboili, nagrada su moji strahovi da li će ovo malo života koje mi je ostalo biti dovoljno da uradim sve očuvajući ovu nagradu. A to znači sačuvati čast i dostojanstvo ove nagrade, čast i dostojanstvo upravo ovih ljudi iza mene. Biti počasni građanin jednog grada znači biti apsolutni njihov deo. Ja vas poznajem i mislim da nisam slučajno dobila ovu nagradu. Zaista vas poznajem i veoma vas volim. Ova nagrada me obavezuje da vam kažem da budemo radosni ljudi, da pokušamo da razgovaramo. Da li ste primetili da su ljudi zaboravili da razgovaraju? Da ne budemo ostrašćeni, da dajemo pozitivne reči, čak i u teškim trenucima. A ovaj narod je toliko teških trenutaka imao i hrabro izlazio iz svega. Ne treba nam mržnja, ne treba se ostrašćivati na dnevne, nevažne stvari, treba se usresrediti na ovakve filmove, na takve ljude. Treba da živimo međusobno kao ljudi, porodicu da čuvamo, porodicu kao oči u glavi. Porodica je matica iz koje izlazi med. Da čuvamo naš jezik. Mi sada otimamo svoj sopstveni jezik. Naš jezik pokušavaju da uprljaju, ovaj lepi naš jezik. Moraju apsolutno mladi da vrate vrednost jezika, jer to je vrednost jedne nacije, to je njena duhovna i važna vrednost. Dragi moji sugrađani, vaša Ekselencijo tako je lepo što ste među nama, uvaženi ljudi koje poznajem, vredni ljud, i ovi ljudi iza mene i ovi ljudi s pravom ispred mene, želim da vam se zahvalim i da kažem da ću pokušati da budem dostojna te nagrade jer ovo priznanje primam kao društveno, a ne umetničko, kazala je proslavljena glumica.

By On


No comments:

Post a Comment