Feb 3, 2017

Veliko interesovanje građana za besplatne vaučere za odmor u Srbiji u 2017.


Od početka januara kada je pokrenuta akcija podele vrednosnih vaučera za subvencionisani odmor u Srbiji u cilju podsticaja domaćeg turizma, za nepunih mesec dana prijavilo se oko 1.737 građana.  
Prema informacijama Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije, najveće interesovanje je za Lukovsku i Prolom banju, Divčibare i Sokobanju.

                                                      Divčibare / Foto: S. Lučić


Podaci resornog ministarstva pokazuju da je od tog ukupnog broja građana prijavljenih od 1. do 27. januara, najviše penzionera i to 57,5 odsto. Slede zaposleni čija primanja ne prelaze 60.000 dinara i njih je 32,2 odsto, dok je interesovanje za vaučere pokazalo samo 9,3 odsto nezaposlenih.

Kao što je i na početku akcije najavljeno, lista ugostiteljskih objekata gde građani mogu iskoristiti vaučere postavljena je na sajtu Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije. Trenutno su građanima na raspolaganju 343 ugostiteljska objekata, a lista se ažurira svakog petka.

U 2017. godini građanima će biti podeljeno 60.000 vaučera u vrednosti od po 5.000 dinara i za ovu namenu iz budžeta Srbije izdvojeno 300 miliona dinara. 
Vaučeri se korisnicima dodeljuju za najmanje pet noćenja u ugostiteljskim objektima koji se nalaze izvan mesta njihovog prebivališta. Detaljne uslove možete pogledati OVDE

Iz Turističke organizacije Srbije (TOS) dolazi informacija da je mera Vlade Srbije za podsticaj domaćeg turizma kroz dodelu vaučera dala odlične rezultate. Osim povećanja broja domaćih turista koji su odmor proveli u Srbiji, značajno je produženo trajanje njihovog boravka na izabranim destinacijama.

     Odmor u Srbiji 2017. / Foto: S. Lučić

U skladu sa projektom Vlade i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Turistička organizacija Srbije ima u planu niz promotivnih aktivnosti tokom čitave godine, kako bi na najbolji način građanima predstavili Srbiju i turističke destinacije koje mogu posetiti. Promotivne aktivnosti podrazemevaju i intezivniju saradnju sa predstavnicima domaćih medijskih kuća, kao i kroz pojačano prisustvo na društvenim mrežama, kreiranje i sprovođenje kampanja e-marketinga. 

Podsećanja radi, prošle godine podeljeno je 46.000 vaučera i to čak mesec dana pre isteka roka (15. oktobar ) za prijavljivanje. Iz budžeta je za vaučere u 2016. godini bilo izdvojeno 230 miliona dinara, a prema oceni ministarstva, odzivom građana akcija je premašila sva očekivanja još u septembru. Iako je preduslov za dobijanje vaučera između ostalog bilo rwzwrvacija najmanje pet noćenja, ispostavilo se da je prosečna dužina boravka bila 7,45 dana, čime je ostvareno 343.000 noćenja, a u realizaciji su učestvovala 634 ugostiteljska objekta. Najviše ugotitelja bilo je iz Sokobanje (118), Vrnjačke banje (57), Gornje Trepče (46), Zlatibora (43) i Aranđelovca (34).

Prema strukturi građana koji su koristili vaučere  u 2016. godini na prvom mestu bili su penzioneri (56 odsto), zatim zaposleni (34 odsto) i nezaposlenih (devet odsto)... A gde su se oni odmarali? Prema podacima resornog ministarstva, najtraženije destinacije bile su Prolom banja, Zlatibor, Banja Koviljača, Lukovska banja i Kopaonik, što ako uporedimo sa interesovanjem u prvih mesec dana ove godine, pokazuje da domaći turisti najviše vole banjske i planinske centre.

Senka Lučić

No comments:

Post a Comment